پمپ ‌های کلاچ

Clutch Servo & Master Cylinder

 

مجموعه پمپ‌ های کلاچ از مهم ‌ترین اجزای سیستم انتقال قدرت در خودرو های سنگین هستند. این قطعات وظیفه دارند نیروی پای راننده روی پدال را با کمک فناوری ‌های هیدرولیک و پنوماتیک تقویت کرده و به سیستم کلاچ منتقل کنند. نتیجه این عملکرد، کاهش فشار روی پای راننده، تعویض نرم ‌تر دنده ‌ها و افزایش دوام مجموعه کلاچ است.

پمپ های کلاچ به دو دسته پمپ کلاچ بالا (Master Cylinder) و پمپ کلاچ پایین (Clutch Servo , Clutch Booster) تقسیم می‌شوند که هر دو مکمل یکدیگر بوده و عملکرد هماهنگی در سیستم کلاچ ایجاد می‌کنند.

انواع پمپ کلاچ
  1. پمپ کلاچ بالا (Master Cylinder)
  • نصب شده در پشت پدال کلاچ داخل کابین
  • تبدیل فشار پای راننده به فشار هیدرولیکی
  • وظیفه انتقال نیرو از پدال به پمپ کلاچ پایین
  1. پمپ کلاچ پایین (Clutch Servo , Clutch Booster)
  • نصب شده روی مجموعه گیربکس و متصل به صفحه کلاچ
  • تقویت نیروی وارده به پدال کلاچ تا چندین برابر با کمک فشار باد
  • قابلیت تنظیم نیروی خروجی به نسبت میزان جابجایی پدال (قابلیت نیم کلاچ)
  • طراحی ویژه برای تحمل شرایط سخت عملکردی و کارکرد مداوم و طولانی
مزایای محصولات Elite در پمپ‌ های کلاچ
  • استفاده از آلیاژ مقاوم و آب ‌بندی با کیفیت برای افزایش طول عمر
  • تست فشار، نشتی و دوام در مراحل کنترل کیفی
  • طراحی هماهنگ با سیستم‌ های کلاچ کامیون‌ ها و کشنده ‌های اروپایی و چینی
  • عرضه کیت تعمیرات اختصاصی برای کاهش هزینه ‌های نگهداری
  • پشتیبانی فنی و ضمانت پس از فروش
سازگاری با خودروها

پمپ‌ های کلاچ برند Elite مناسب طیف گسترده‌ ای از خودرو های سنگین هستند، از جمله :

  • Mercedes-Benz
  • Volvo
  • Scania
  • Renault
  • Howo
  • کامیون‌ های چینی و اروپایی مشابه
نکات نصب و نگهداری
  • هنگام نصب، تمامی اتصالات باید با گشتاور استاندارد بسته شوند.
  • هواگیری کامل سیستم برای عملکرد دقیق الزامی است.
  • کورس پدال باید مطابق با دفترچه سرویس تنظیم شود.
  • بازدید دوره ‌ای برای جلوگیری از نشتی و فرسودگی توصیه می‌ شود.
keyboard_arrow_up