پمپ کلاچ پایین
Clutch Servo
پمپ کلاچ پایین یک تقویت کننده هیدرولیکی-پنوماتیکی برای کمک به سهولت تعویض دنده در خودروهای سنگین است. این قطعه با استفاده از توان هوای فشرده، نیروی پای راننده روی پدال کلاچ را تقویت نموده و سبب آزاد شدن روان و مطمئن کلاچ در کامیون ها و اتوبوس ها می شود.
مکانیزم عملکرد پمپ کلاچ پایین به صورت ترکیبی از هیدرولیک و پنوماتیک است. هنگامی که راننده خودرو پدال کلاچ را فشار می دهد، نیروی پای راننده به پمپ کلاچ بالا که زیر پدال کلاچ قرار دارد اعمال می شود. در پمپ کلاچ بالا، نیروی مکانیکی به فشار هیدرولیک تبدیل شده و از طریق لوله هیدرولیک به پمپ کلاچ پایین منتقل می شود. فشار روغن هیدرولیک، پیستون پمپ کلاچ پایین را جابجا نموده و همزمان مسیر ورود باد به محفظه باد پمپ کلاچ باز می شود. فشار باد، پیستون محفظه باد را جابجا نموده و بدین ترتیب مجموع فشارهای هیدرولیک و پنوماتیک، میله فشار پمپ کلاچ را با قدرت به جلو می راند. میله فشار، مجموعه صفحه کلاچ را به عقب رانده و کلاچ آزاد می شود و تعویض دنده توسط راننده صورت می گیرد. به محض رها شدن پدال و کاهش فشار هیدرولیک ورودی پمپ کلاچ، مسیر ورودی باد بسته و هوای داخل محفظه باد تخلیه می شود. همزمان میله فشار به عقب برگشته و کلاچ دوباره به طور نرم درگیر می گردد.
ویژگی های اختصاصی برند Elite
- کاهش قابل توجه نیروی پدال و جلوگیری از خستگی و آسیب راننده.
- عملکرد یکنواخت و مطمئن در شرایط مختلف جاده ای و آب و هوایی.
- تعویض دنده سریع تر و نرم تر و افزایش طول عمر گیربکس.
- طراحی و تولید بر اساس مشخصه های فنی و استاندارد های کیفی اروپا.
- استفاده از قطعات لاستیکی با کیفیت و دوام بالا.
- تست و کنترل کیفیت چند مرحله ای در مراحل مختلف تولید.
- گارانتی معتبر و پشتیبانی فنی کامل Elite .
پمپ کلاچ پایین به طور گسترده در خودروهای تجاری مختلف قابل استفاده اند.
- Mercedes-Benz
- Volvo
- Scania
- DAF
- Renault
- Iveco
- Dongfeng





